25 באפריל 2024

יוקר המחייה גם בחדר כושר

הייתי רוצה לשתף אתכם בסיפור אישי שלי עם תובנה מרכזית, שיצאה לי להבין תוך כדי הרצון להשפיע על איכות החיים שלי.

לאחרונה החלטתי להרשם לחדר כושר, עשיתי כמה טלפונים ובירורים, ולבסוף נרשמתי לחדר כושר בבת ים. קרוב למקום מגוריי. רק לאחר שנרשמתי לחדר כושר בבת ים התחלתי להבין את עולם חדרי הכושר ואת המחירים המופקעים שקורעים לנו את הכיס.

בשנים האחרונות, החל מהקיץ ההוא של המחאה החברתית הידוע, עם דפני ליף, איציק שמולי ושאר החברים היקרים שעזבו את הדירה בתל אביב ופתחו אוהל. יוקר המחייה מהדהד בכל תושב ואזרח במדינה שלנו החל מהקניות לחג בסופר, ועד לרישום הילדים לחוגי בית ספר. המדינה שלנו התייקרה, ואנחנו הפכנו מודעים בין קיץ. אז אני שואל – איפה הפיקוח על מחירי חדרי הכושר בארץ ?

לעניין מחירי חדרי הכושר יש שתי פנים

ממקום ראשון של הסתכלות, אפשר לפתוח את העיתון פעם בחודש, ולקרוא על עוד מחקר שנעשו בהשוואה לילדי ישראל מול שאר ילדי העולם, ולגלות שילדי ישראל הולכים ומפתחים את תופעת ההשמנה בקרב ילדים. בוקר לאחר מכן נפתח את העיתון ונקרא על איך ילד שמן עם הרגלי אכילה לא נכונה, הופך למבוגר שמן, וקרוב למדי מביא על עצמו מחלות ונזקים בחייו הבוגרים.

מצד שני של הסתכלות, אני בא בטענות אולי לממשלה, אולי לבעלי מועדוני הכושר בארץ. על שחיתת המחירים לציבור הישראלי. המחירים בחדרי הכושר מצדיקים מאבק זהה כמעט למאבק העגלות שהיה בזמנו. איך יכול להיות שמנוי בחדר כושר ממוצע, מבלי להזכיר קאנטרי, בריכות, סאונה וכל מיני גימיקים שחדרי כושר מציעים בשביל להוסיף לנו במחיר. עולה בסביבות ה- 3000 ₪ בשנה לאדם.

אז באמת, יפה מאוד שמצד אחד אחוז גבוהה מילדי ישראל נמצאים בשלבי השמנה גבוהים, כמו שגם ידוע לנו כיום, מחברת החיים שאנחנו נמצאים, שגם אחוז המבוגרים בעלי בעיות השמנה הוא גבוה, כמה יפה שרופאים היום ממליצים בחום, ולעיתים גם מחייבים מטופלים שלהם להתחיל פעילות שוטפת בחדרי כושר. ודווקא אז בעלי מועדני הכושר שיודעים שזקוקים להם – מרבים במחיר.

הפתרון שלי –

אז נכון, כנראה שמהמאמר הזה, מחאה לא תצא, במקסימום אולי נרוויח עוד קורא חכם, שיבדוק טוב לאיזה חדר כושר הוא בוחר להרשם, וישווה מחירים עם חברים לעבודה.

אז כמו שסיפרתי לך בהתחלה, נרשמתי לא מזמן למכון רציני , מכון כושר בבת-ים, האמת שאני מרוצה. בעת בחירת חדר הכושר בבת ים, החלטתי החלטה פשוטה, מתוך אידאולגיה. לא ללכת למכוני הכושר המפוצצים, עם השם ואלפי המתאמנים והמתאמנות. אלא לחפש לי משהו צנוע וחמים, שאני יכול להרגיש שאני מצד אחד תורם את סכום תשלום המנוי הזול יותר משאר מעודני הכושר המנצנצים, למעשה טוב שאולי בבוא היום יביא לירידת מחירים.