29 במרץ 2024

פלאפונים בקוריאה

מכשיר , כפי שתואר "טלפון ביד" בתקשורת ממלכתית, הוצג למנהיג קים ג'ונג האו"ם במהלך סיור במפעל במבה. יש לו המדינה רשת סלולרית משנת 2008, אך הפעילות מנוטרת בכבדות ומוגבלת. בשנה שעברה בארץ השיקה מחשב לוח, אבל זה מאוחר יותר התברר שהיא הייתה צפויה שנעשה בסין.

רמזים למקורו של מחשב הלוח נחשפו על ידי מרטין וויליאמס, מומחה לטכנולוגית צפון קוריאני, אשר ציינה כי חלקים מקוד התוכנה של מחשב הלוח הציעו קישורים ליצרן בהונג קונג. הטלפון החכם , על השם של שיר עממי פופולרי, היה סביר שנעשה בארץ, מר ויליאמס הוסיף. הוא ציין, כי לא הוצג ייצור בפועל, וכי המכשיר היה "כנראה עשה להורות על ידי יצרן סיני ונשלח למפעל שבו הם מאי 11 נבדקים לפני שהוא הולך על מכירה".

המנהיג הראשי היה מלווה בתעמולת מפלגת הפועלים הקוריאני וראש החדשות הקוריאנית הסוכנות המרכזית , רמז לכך שהמכשירים יכולים לשמש להפצה נרחבת של מידע ממשלתי.

מוביילים בבעלות באופן לא חוקי מר קים היה לראות כדי המכשיר, גרר שנראה היה שפועל גרסה של מערכת ההפעלה הסלולרית אנדרואיד של גוגל. אין פרטים נוספים זמינים על המפרט המדויק של הטלפונים החכמים, אך דיווח כי המנהיג שיבח את "הגבוהים" של פיקסלים במצלמה מובנית.

המאמר אמר שיש לי מר קים תקוות גדולות "המשמעות החינוכית בהפיכת אנשים אוהבים דברים קוריאניים".

הוא יעץ שעובדי מפעל צריכים "לבחור ולייצר צורות וצבעים שמשתמשים רוצים".
טלפונים ניידים במדינה הסודית היו זמינים מאז 2008. הרשת הארצית נשמר הודות לפעולה משותפת של ממשלת צפון קוריאה והמצרית אורסקום טלקום החברה.

טלפונים ברשת מוגבלים בכבדות. הם לא יכולים לגשת לאינטרנט ויכולים לבצע שיחות בתוך צפון קוריאה בלבד.

לזמן קצר, זרים בארץ היו מסוגלים להשתמש באינטרנט סלולרי, אך גישה זו מאוחר יותר בוטלה.

הוא האמין כי רבים בצפון קוריאה, במיוחד אלה בסמוך לגבולות, השתמשו מוביילים בבעלות באופן לא חוקי כדי ליצור קשר עם אנשים מחוץ למדינה.

גבר אחד, 28 בת שעזבו צפון קוריאה בחודש נובמבר 2010, אמר לי עבודת מחקר: "על מנת לוודא את תדרי הטלפון הסלולריים אינם נמצאים במעקב, הייתי למלא את כיור במים ולשים את המכסה של סיר אורז מעל הראש שלי בזמן שאני עשיתי שיחת טלפון ".

שנמצא ברשותו של טלפון חוץ יהיה פשע חמור מאוד, המחברים של הנייר, אמרו.