27 באפריל 2024

מזמינים מנעולן במרכז בלי לחץ

בגלל המצב ביטחוני, עם כל האעזקות והצבע האדום המסתובב בארץ. תושבים רבים ממהרים לצאת אל חדר המדרגות בהתאם להוראות פיקוד העורף, ובהתאם להוראות משרד הביטחון, ובטעות טורקים את דלת הבית. המנעולונים בתל אביב ובדרום חוגגים בין אזעקה לאעזקה. אז כתבנו כאן מאמר על איך נדע לבחור את המנעולן הטוב ביותר לנו.

מנעולן במרכז:

מערכות נעילה והצורך באיש מקצוע מומחה:

למרות הקדמה הטכנולוגית רבה ישנם דברים שנשארים בדיוק כמו פעם. למשל, הבלעדיות של מפתחות ידניים פשוטים על מנעולים של דלתות שונות לצורך נעילה ופתיחה. עם זאת, ניתן להבחין בהתקדמות בתחום זה. כך, מערכות נעילה רבות מורכבות כיום יותר מאשר בעבר. כמו כן, ישנו מגוון רחב של מנגנונים המאפשרים נעילה והיררכיה שלמה של מנעולים שטובים פחות או יותר. על כל הידע הרבה המצטבר מהתחום הזה מנצח לא אחר מאשר מנעולן. מנעולן במרכז הינו איש מקצוע שתחום התמחותו הינו בעיסוק במנעולים. לתפקידו משמעות רבה כפי שיראה בהמשך.

תפקידו של מנעולן- היבטים שונים:

מנעולן צריך להבין בכל מנגנון נעילה באשר הוא. על מנעולן לרכוש מיומנות מעשית כמו גם תיאורטית. זאת בכדי לעצב כישרון המתאים לתחום זה ולהיות מסוגל להתמודד בקלות מול כל מערכת נעילה שהיא. כמובן שמנעולן יכול לשכפל מפתחות בקלות אך זהו לא התחום המורכב בעבודתו. עצם העיסוק במערכות נעילה לצורך פריצה, הוא זה שמוביל את עבודתו של מנעולן במרכז להיות כל כך חשובה ומהותית במקרים ובמצבים רבים.

פריצות מנעולים מסוגים שונים:

האבחנה הגדולה ביותר בטווח תחומי העיסוק של מנעולן היא בין מנעולן במרכז העובד בעיקר עם נעילת רכבים לעומת מנעולן במרכז שמוקש עיסוקו בדלתות של מבנים. כמובן שיש מנעולנים רבים שמומחים באופן בלתי מעורער בשני הנושאים האלו. באופן כללי ביותר דברים רבים משותפים לנעילה של דלתות ולנעילה של מכוניות ועם זאת קיימים הבדלים. עבור מנעולן שצריך להגיע מצויד לקראת בעיה שהוא עוד לא ראה וכמובן לתת פתרון בהקדם, חשוב לדעת לקראת מה הוא צפוי ולמה שייך מנגנון הנעילה.

מיומנות ומקצועיות- מחייבים באמינות:

איש מקצוע בתחום המנעולים הוא אדם שמתמודד בכל יום עם פניות רבות לצורך ביצוע פריצות במקרים של אובדן מפתח, נעילה בטעות וכן הלאה. אולם, מנעולן במרכז עומד בפני פיתויים רבים כאשר בידו לפתוח כל מנעול באשר הוא. לא מדובר אפילו בעשייה פלילית ממש, אפילו לפתוח מנעול להציץ מסקרנות הוא דבר מעשי עבור מנעולן ובכל זאת עליו לפעול תמיד באמינות ובהתאם לחוק.