25 באפריל 2024

סיכוני האסבסט וחשיבות פינוי אסבסט

אז לפני שנתחיל בפוסט ניתן לכם הסבר קצר על מה זה בכלל חומר האסבסט ואחרי זה גם נסביר את סיכוניו הרבים. אסבסט הוא חומר העשוי סיבים וסלעים שמקורם הוא במרכז כדור הארץ. האסבסט בעל עמידות רבה לחום ולקור (כמובן גם לאש) ובשל כך , בבניה בשילוב עם בטון, הוא נעשה לאחד החומרים הנפוצים בביותר לבניה בישראל בשנות החמישים. אסבסט קיים במגוון צורות וסוגים והנפוצים ביותר שבהם הם האסבסט הלבן, החום והכחול.

הבעיה עם האסבסט זה כאשר הוא נשבר ומתפורר לחתיכות קטנות הוא הופך לסוג של אבק שעין רגילה של אדם לא יכולה לראות. אותו "אבק" הוא מסוכן מאוד לבריאות האדם ויכול לגרום למחלות רבות בניהן מחלות ראות שונות ומסוכנות. למידע נוסף אודות אסבסט >> לחצו כאן

פינוי ופירוק אסבסט

לאחר שהבנו את הסיכונים הגדולים של החומר הזה, מובן למה יצא חוק שדורש לפנות כל שאריות של אסבסט ממקומות מגורים ועבודה.

תהליך פינוי אסבסט ופירוקו

בראשית, צריך להזמין חברה מקצועית עם ציוד מגן. לאחר שמזמינים את החברה ומציגים לה את הבעיה יש להתפנות ולפנות את המבנה מכל אדם. החברה מגיעה עם כל הציוד הנדרש ומפרקת לאט לאט את כל האסבסט הקיים במבנה תהליך זה יכול לקחת בין כמה שעות לכמה ימים, תלוי בגודל ובכמות החומר הקיימת. לאחר שמסיימים את הפירוק בצורה מבוקרת ואחראית, יש לבצע פינוי אסבסט על ידי רכבים ממוגנים אשר לא יתנו לחומר האסבסט לצאת לאוויר ולסכן עוד אנשים בדרך אל פירוק והטמנת האסבסט במקום המיועד לו. המקום המיועד החדש להטמנת פסולת אסבסט החל משנת 2012 הוא אתר נחל בזק באזור בית שאן.(לרשימת המורשים לעסוק באסבסט). הטמנת האסבסט צריכה להתבצע אך ורק על ידי חברה המורשית לעסוק בחומר אסבסט ולכן יש לבדוק את הרשימה (בקישור שורה מעל) לעסקים המורשים לעסוק בזה ולהזמין אך ורק אותם!

לאחר פירוק ופינוי אסבסט והטמנתו אפשר להיות רגועים שלא נשארו שאריות מהחומר ההרסני הזה במקום מגוריכם ואתם יכולים להזמין קבלן שיחליף את חומר האסבסט בחומר חדש ובטוח לבריאותינו.

לסיכומו של עניין: חומר האסבט או כמו שנקרא באנגלית Asbestos מצד אחד הוא חומר בעל יתרונות רבים כמו עמידות למצבי קיצון אך מצד שני החומר מאוד מסוכן לבריאות האדם ולכן יש צורך דחוך והכרחי לפנות אותו מכל אזור מגורים ועבודה ולכן היו עירנים ושימו לב שהחומר הזה לא מסתובב לכם באזורים בהם אתם מבקרים הרבה או חיים בהם.

ההיסטוריה של האסבסט בסרטון הבא