19 במרץ 2024

מה זה מצבר ג'ל? והאם הוא מתאים לרכב פרטי?

זקוקים לייעוץ \ החלפת מצברים מכול הסוגים? פנו עוד היום ללירון מצברים -שירות אישי ומקצועי עד בית הלקוח בטלפון: 072-3921104


מצבר ג'ל ורכב פרטי

ענף כלי הרכב הולך ומתפתח משנה לשנה התפתחויות טכנולוגיות מתקדמות עד מאוד על פי האיגוד הישראלי למערכות תבוניות לתחבורה בעשור האחרון הפתחה הטכנולוגיה וניתן כבר לייצר רכב אוטונומי הנוסע ללא נהג. ענף המצברים לרכב התפתח אף הוא כמעט באותה מידה וישנם היום רכבים המונעים על מצבר חשמלי בלבד. למעשה מצבר הוא שמו של תא חשמלי שמשמש בדרך כלל להנעת כלי רכב לעומת סוללה שמשמשת למוצרים אחרים כגון טלפונים סלולארים. המצבר תפקידו לספק זרם חשמלי לכל מכשיר שדורש ממנו. המצבר הומצא לפני כמאה וחמישים שנה על ידי רופא צרפתי בשם נלסון פלטה. הוא גילה שכשאר טובלים עופרת בחומצה נוצר זרם חשמלי.  כך שלמעשה המצבר עצמו הוא תא חשמלי העובד על פעולה כימית הנוצרת משילוב של עופרת וחומצה.מאז ועד היום עבר המצבר כמה וכמה גלגולים ושינויים כתוצאה מההתקדמות הטכנולוגית בעולם. המצברים משמשים להנעה ולשינוע של הרבה כלי רכב החל מכלי רכב פרטיים, משאיות, אופניים חשמליות ועוד ועוד. עם התקדמות התפתחות המצברים בעולם פיתחו המדענים מצבר הנקרא מצבר ג'ל המצבר הנ"ל עובד כמעט על אותה שיטה רק החומצה שנמצאת בתוך התא החשמלי מגיעה במצב צבירה של ג'ל שעוטף את לוחות העופרת הנמצאות בתוך המצבר. מצבר לרכב

היתרונות של מצבר ג'ל שהינם עמידים בפני טלטלות וקפיצות יותר מן המצבר הרגיל אין צורך בטיפול ותחזוקה שוטפת אורך חיים ארוך בהרבה ממצבר רגיל ויכול להגיע בין עשר לחמש עשרה שנה, כמו כן אין צורך לבדוק את כמות הנוזלים הנמצאים בתוך המצבר בדומה למצבר רגיל. מצברים מסוג זה הינם בעלי פריקה עמצאית נמוכה וכמו כן אין חשש להרכיבם מכל כיוון.

השימושים הנפוצים למצבר מסוג זה בדרך כלל הינם למערכות אנרגיה סולאריות עצמאיות כלי רכב חשמליים ו/או כלי שייט.

לאחרונה נכנס השימוש במצברי ג'ל גם לשוק כלי הרכב המקומיים היות ומצבר מסוג זה עמיד ביותר ויכול להתמודד עם מצבים עבודה בתנאים גבוהים.

כאשר מחפשים מצבר לרכב המחיר הוא אחד הגורמים הדומיננטים בתחשיב קנייה של מצבר לרכב מחיר מצבר העשוי ג'ל הינו יקר באופן טבעי לעומת מצברים רגילים אך באותה מידה המצבר מחזיק הרבה יותר זמן מאשר מצבר רגיל. כאשר מעונייינים לרכוש מצבר מסוג ג'ל יש לבדוק כמה כמה דברים בראש ובראשונה ישרכב המונע על חשמל לבדוק האם המצבר ג'ל מתאים לרכב. מצבר  שנועד לשימוש בתעשיה סולארית שונה ממצבר שנועד לשימוש  בכלי רכב לכן יש לבדוק את כמות אספקת המתח של המצבר ולהתאימה באופן וודאי עבור הרכב בדומה להרכבת מצבר רגיל לרכב שיש צורך לבדוק את כמות האמפר של המצבר ולהתאימה לרכב ישנם רכבים הצורכים שימוש במצבר 60 אמפר וישנם כאלו שצורכים שימוש במצבר 55 אמפר גם במצבר ג'ל יש צורך לבדוק את כמות אספקת המתח (אמפר) הנדרש לרכב  על מנת לעשות כן יש להתייעץ עם בעל מקצוע אמין ומיומן שידע להדריך איזה מבצר ג'ל צריכים עבור הרכב וכיצד להתקין אותו.

לסיכום, מצבר הג'ל הינו יקר יותר ממצבר רגיל אך היתרונות שלו ואורך החיים גדולים הרבה יותצר ממצבר רגיל אז אם גם אתם לא מעוניינים להחליף את הרכב בזמן הקרוב כדאי לשקול לעבור למצברי ג'ל אטומים בעלי פריקה עמוקה.

ניתן לקרוא מאמר מעולה על כל מה שכדאי לדעת על מצבר

ניתן לקרוא מאמר מעולה בתחום מצברים לתושבי בת ים באתר פיטנס

לייעוץ חינם בתחום המצברים לרכבהתקשרו ללירון מצברים בטלפון מספר 072-3921104