29 במרץ 2024
כל מה שרצית לדעת על מצבר לרכב ולא העזת לשאול!

כל מה שרצית לדעת על מצבר לרכב ולא העזת לשאול!

בדיקת מצבר

לא חייבים להיות מוסכניקים מדופלמים כדי לערוך בדיקה למצבר של הרכב מעט ידע טכני וקצת זמן יכולים להאריך את חיי המצבר ולמנוע תקלות.

קצת הסבר על המצבר

המצבר הינו תא חשמלי המורכב מקופסא מפלסטיק קשיח שבתוכה נמצאים תאים של עופרת טבולים בחומצה מעין תחנת כח קטנה של הרכב. לרוב בנויים המצברים משש תאים של עופרת טבולים בחומצה כל תא מספק בערך 2 וולט של חשמל וביחד יוצרים 12 וולט חשמל וזו היא הצריכה של רכב פרטי ממוצע . יצירת החשמל נעשית על ידי פעולה כימית שנוצרת בעקבות המגע של החומצה עם העופרת.

אורך חיי מצבר לרכב

אורך חיי המצבר נע לרוב בין שנתיים לארבע שנים תלוי בסוג המצבר ובאיכותו כאשר אתם רוכשים מצבר דרשו תמיד אחריות מורחבת שתהיה כמה שיותר ארוכה לרוב מצברים מגיעים עם 12 חודשי אחריות או 20 חודשי אחריות כמובן שמצבר עם 20 חודשי אחריות הינו מצבר חזק יותר ועמיד יותר.

בדיקה של המצבר

מצברים עד הביתכמו בכל חלק ברכב יש צורך בטיפול תקופתי לרוב הנהגים אינם מייחסים חשיבות רבה לטיפול במצבר ובכך מקצרים את ימין של המצבר.

הבדיקה אינה דורשת מיומנות מיוחדת וניתן לעשות אותה בכוחות עצמנו ללא כלים מיוחדים או ידע מקדים.
דבר ראשון שיש לעשות כאשר ניגשים למצבר לבדוק את מפלס הנושלים הנמצאים בתוך המצבר ניתן לבדוק זאת על ידי פתיחה של הפקקים הנמצאים בראש המצבר במידה וחסר נוזלים יש להוסיף מים מזוקקים בלבד ניתן לרכוש מים מזוקקים בכל תחנת דלק הקרובה אליכם. בדיקה זו יש לבצע לפחות אחת לחודש.

דבר שני יש לבדוק את הקטבים של המצבר הקטבים אלו החיבורים המגיעים מהמנוע אל המצבר ישנם שני קטבים בכל מצבר מינוס ופלוס יש לבדוק כי הקטבים מחוזקים ואינם רופפים וכמו כן יש לבדוק שאין עליהם קורוזיה במידה והקטבים רופפים ניתן לחזק אותם באמצעות פלייר ובמידה ויש קורוזיה ניתן להסיר אותה על ידי מים חמים ששופכים על הקטבים כדאי ומומלץ לשים מעט שמן על הקטבים למניעת היווצרות חוזרת של קורוזיה.

מתי יש להחליף מצבר לרכב

כאשר ישנה התנעה קשה (סטרטר ארוך) או כאשר האורות חלשים או כאשר מופיעים תקתוקים בזמן התנעה או שלפעמים יש קושי בניתוק אימובלייזר כל אלו סימנים המראים כי המצבר חלש ויש להחליפו.
כאשר ניגשים לרכוש מצבר תמיד כדאי לרכוש מצבר ממקום מוסמך כמו חברת לרכישת מצבר חברה שכזו הינה חברה המתמחה בתחום המצברים ויכולה להעניק לכם מצבר המתאים לרכב שלכם במחירים נמוכים לעומת מקומות אחרים המוכרים מצברים.

לסיכום, פעולה פשוטה של אחת לחודש בבדיקה של המצבר יכולה למנוע מכם להיתקע עם הרכב ללא הנעה וללא מצבר.

מקורות ומידע נוסף:

One thought on “כל מה שרצית לדעת על מצבר לרכב ולא העזת לשאול!

Comments are closed.