26 באפריל 2024

ראיית חשבון – נוהל גילוי מרצון 2014

חישוב גילוי מרצון

רואה חשבון הוא אחד האנשים החשובים ביותר בלב ליבה של כל חברה עסקית קטנה וגדולה כאחד. תפקידו של רואה החשבון בחברה היא רבים. החל מהכנת משכורות לכל עובדי החברה, הכנת מאזני חברה שנתיים, הצהרות הון, דוחות שנתיים על רווחים, ניהול חשבונות ועוד ועוד…

בגלל כל החשיבות הזאת של רואה חשבון, תהליך קבלת התואר "רו"ח" הוא ארוך, קשה ומייגע, עם תהליך של שלוש שנים תואר, שנה נוספת בתואר שנקראת "שנת השלמה" ולאחר מכן עוד שנתיים של התמחות במשרד רואה חשבון בארץ כדי לקבל גם ניסיון מעשי ורק לאחר מכן אפשר באמת להתחיל לעבוד כרואה חשבון עצמאי ולקבל את השכר המגיע לו.

גילוי מרצון 2014 – מה זה

מלבד כל העבודות שהוזכרו בתחילת הפוסט על עבודתו של רואה החשבון, ישנה עוד משהו שנקרא "גילוי מרצון". תהליך גילוי מרצון זה תהליך בו אדם מצהיר על כספים שהוא מחזיק בחו"ל ולא הצהיר עליהם עד כה, בתמורה להצהרה או לחזרה בתשובה מבחינתו, משלם את המס עבור אותו סכום כסף ובתמורה לדווח הזה מקבל המדווח חיסיון משפטי ולא משלם קנס.

 מה האפשרויות העומדות עבור אנשים שרוצים לעשות גילוי מרצון

  1. מסלול ראשון הוא לשלוח פניה אנונימית לראשות המיסים ועד החתימה הסופית על המסמך המציג את תשי המס הנדרשים והחוב במקרים מסויימים, הכל נעשה בצורה אנונימית לחלוטין.
  2. המסלול השני נקרא המסלול "הירוק" (ממש כמו בכניסה למדינה בנמל התעופה בן גוריון) שמיועד לקצר את תהליך הדווח אך הוא מתאים לאנשים שמצהירים על עד 2 מיליון ש"ח וחובות המס עבור הסכום לא עולות על חצי מיליון ש"ח.

כמובן, לא הכל ורוד, וישנם לא מעט סעיפים בתהליך הזה שאמורים להגן על הרשות ולגרום לה להתנער מכל הסכם במידה ויצטרכו להתנער ולכן, טרם ההגשה של גילוי מרצון, חשוב מאוד לעשות בדיקה מקיפה ויסודית של כל התנאים הנדרשים ברשות המיסים ולכן חשוב לקחת רואה חשבון המוסמך ובעל ניסיון בתחום הזה של גילוי מרצון. יש אפשרות גם לפנות לעורך דין המתמחה בתחום הזה של גיולי מרצון ולפעמים אפילו טוב יותר מאשר לפנות לרואה חשבון.